Vackra underbara torsdagsmorgon...

Idag är en vacker morgon, en underbar vacker morgon. Jag har precis knäppt ett kort på min syn ut igenom fönstret...



Med tanke på att klockan bara ännu är barnet så har det inte hänt så mycket. Älsklingen åkte för en tre kvart sen, han och jobbet ska ner till Värmland, på nåt "jobbgrejs", kommer inte ihåg vad det hette. Och jag sitter här hemma och beskådar den vackra himlen. Jag tänkte gå in till tvn en stund och sätta mig där och sy klart ett kort. Jag hoppas bara att det blir bra, annars så ger jag inte bort det.

Igår diskuterade jag och min vän över msn om olika matförslag. Oftast hamnar man i nån slags slentrian och lagar samma mat om och om igen. Men igår provade jag att laga en helt ny maträtt, "fisk på tomatbädd med potatis och äggsås", riktigt gott blev det. Det gick hem hos både mig och gubben. Så det ska definitivt lagas igen framöver, så det receptet får stanna kvar i min receptbok. (Jag har en hel drös med recept och ännu har man inte provat allt. Så det är väl på tiden kanske. Man får sticka in något nytt lite då och då i vardagen). Dessutom ska receptet hedras och hamna ute på min receptblogg. Så den som vill, kan titta in där och beskåda det. Kanske känner du lusten till att laga till och äta det? Det avgör som sagt bara du. Till den som inte har adressen till min receptblogg, så finns den i menyn i denna blogg under länkar. Under länkar så heter den "min receptblogg". För Er som inte hittar är adressen:
http://surfinbabe.blogg.se/recept

Nej, nu ska jag ut och uppdatera min receptblogg... Tjingeling!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback