.:: Virka? ::.

 
Igår var jag bl.a. iväg en snabbsväng till apoteket, då "råkade" jag slinka in på Panduro som ligger mitt emot. Jag köpte på mig tre nystan av detta fina Molly garn. Vad nu det skulle vara bra för? Jag kan ju inte ens virka eller sticka. MEN... jag har gett mig fanken på att jag ska försöka att lära mig. Hur bra det kommer att gå är en helt annan femma, sen återstår det att se om jag tycker att det är kul också.
 
Panduro hade dessutom sänkt Molly garnerna till 13 kronor just nu. Vid dessa garner skulle det även ha funnits en beskrivning på en virkad mössa, men dessa beskrivningar var slut. Men som tur är gick det att gå ut på Panduros hemsida och skriva ut det. Hittade på det när jag kom hem. Igår satt jag hela kvällen och försökte följa beskrivningen. Först fattade jag ingenting. Sedan började jag litegrann, men det blev bara fel hela tiden. Gissa om att jag blev riktigt frustrerad. Sen fick jag någorlunda kläm på det litegrann, men sen blev det en del fel, så jag fick repa upp och börja om från början.
 
Nu tror jag att jag har börjat att fatta galoppen med beskrivningen. Jag har lyckats att virka fem varv än så länge. Sen är det ju det också... virkar jag för hårt, lagomt eller för löst?
 
Återstår att se om jag kan virka en mössa eller om det slutar med att jag kastar allt i sopkorgen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback