.:: Utvärdering av Becel Pro.activ ::.

 
Nu har jag varit testpilot och fått prova två paket av Becel Pro.activ
.
Jag hämtade ut ett paket Gourmet Becel och ett paket Lätt Becel, 250 gram.
 
  • Hur smakar Becel pro.activ? Jag tycker att den smakar gott. Dock tyckte jag att det var lite mer smak på Lätt Becel än på Gourmet Becel. Det är ingen sälta på smöret, men det är ju faktiskt ett smör som ska sänka kolesterolvärdet, så då är det inte så konstigt om det inte finns någon salt smak på smöret. Det ska ju vara bra för vår kropp, för hjärtat och kärlen.
  • Till vad har du använt produkten? Jag har använt det till smörgåsar.
  • Skulle du rekommendera den till andra? Ja det kan jag göra. Det är ju trots allt ett smör som ska sänka kolesterolvärdet, vilket minskar risken för hjärt och kärlsjukdomar.
  • Har du kunnat mäta om den har påverkat ditt kolesterolvärde? Nej det har jag tyvärr inte kunnat göra.
  • Övriga synpunkter: Jag tycker att smöret var en aningen dyrt, 34.90 för ett 250 grams smörpaket på Ica Maxi. Men smakar det så kostar det, vill man vara snäll mot sitt hjärta och sina kärl, så kostar det att ligga på topp som man brukar säga. Sedan beror det på vad man jämför med också. Men för övrigt var det ett gott och krämigt smör, som var lätt att bre' på smörgåsen. Detta är nog ett smör som jag mycket väl kan tänka mig att börja köpa när jag blir "några år" äldre. Men det händer nog att jag kommer att köpa det någon gång emellan åt. För tillfället är jag en student som har knapert med pengar, så då måste jag prioritera vad pengarna ska gå till först.
 
Mitt betyg: 4 av 5.
 
(Priset sänkte ner betyget litegrann. Men för övrigt får det högt betyg för att det
faktiskt var gott och för att det är ett smör som är bra för hjärtat och kärlen).
 
 
 
Här finns det några historier på människor som berättar om hur deras kolesterolvärde
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback