.:: Rolig skoldag ::.

Idag var en lärorik och rolig skoldag.
 
Igår gick vi igenom lite teori inför idag, samt fick vi ta kapillärprov på varandra.
Idag fick vi ta bort stygn, ta urinprov, venprov och göra subkutana injektioner.
 
Det roligaste måste jag säga var venprovet. Jag misstänker att det är mycket svårare att ta på en riktig människa än på skolans "arm med vener, som innehöll fejkblod". Dock måste jag ha varit duktig ändå. Jag klarade att ta tappa armen på blod på första försöket. Sedan lyckades jag tappa armen med tre rör blod medans jag skulle hålla nålen kvar i armen. Jag skulle hålla den väldigt stilla, vilket kändes svårt då det var svårt att få bort rören när det är vaccum i dem, de satt rätt hårt. (Vi fick tre försök på oss, det vill säga tre rör). Två andra kamrater i klassen klarade inte detta på första försöket. Den ena av dem klarade det inte på andra försöket heller. Sedan måste jag påpeka att vi var bara fyra i klassen som gjorde detta.
 
Så jag känner mig faktiskt stolt, då jag var väldigt rädd för att misslyckas... :)
 
 
En lånad bild, men det var på en sån här arm som vi fick ta venprov på i skolan.
 
Bildkälla: Komvux Kungsbacka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback