.:: Utvärdering av Frebaco Kvarn Frasmüsli ::.

 
Och så var det dags för mig att skriva en utvärdering av Frebaco Kvarns Frasmüsli: Blåbär & Vanilj, då jag har varit testpilot åt Smartson och Frebaco Kvarn.
 
Lite kort om produkten: Frebaco Kvarn är ett svenskt familjeföretag, de erbjuder produkter som är naturliga, sunda och goda. Denna Frasmüsli finns i tre olika smaker - Blåbär & Vanilj, Melon & Hallon & Banan, Kokos & Mango. Den är dessutom nyckelhålsmärkt och rik på både kostfibrer och fullkorn. Müslin är dessutom helt fri från nötter. Den kan serveras med mjölk, yoghurt eller fil.
 
Mina kommentarer och åsikter om produkten:
Först och främst hade jag väldigt svårt för vilken utav dessa tre smaker som jag skulle välja ut och testa. Till slut bestämde jag mig för Blåbär & Vanilj. Något jag tyckte var utomordentligt bra var att müslin inte var så söt sliskig. Den var dessutom god, den "kändes" nyttig och den hade en lätt touch utav blåbärssmak. Dock vet jag inte om jag kände så mycket smak utav vanilj. Det är dessutom positivt att müslin är blandade med frasiga flingor. Som bör nämnas innehåller denna müsli: blåbärsfras, vaniljfras, blåbärskrisp, russin, pumpafrön och spannmålsflingor från de fyra sädesslagen. Något som även är bra för alla nötallergiker, så innehåller denna müsli inga nötter. (Dock är jag själv inte nötallergiker). En till sak som var väldigt positivt var att den var lätt att få tag på, jag slapp springa runt och leta i fler affärer. Jag har endast testat att äta denna müsli med yoghurt, då jag helst äter müsli med yoghurt eller fil. Denna müsli kommer jag faktiskt att köpa igen, då den var god. Det är även möjligt att jag kanske kommer att smaka någon utav de andra smakerna.
 
Mitt betyg: 4,5 av 5.
 
 
© Fotograf: Ann-Sofie ©
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback