.:: Ny vecka, nya tag ::.

 
Sista veckan på kursen "Människan socialt och kulturellt". Jag hoppas att jag klarar kursen, jag har prov på fredag. Mycket tid har försvunnit när det har varit några i den nya klassen (som vår klass blev ihopsatt med) som "tjaffsar". Inget kul alls måste jag säga. Jag blev rätt paff, när det var en somalie som ställde sig rätt upp och började gapa och skrika i klassrummet och en annan som i sin tur säger "jag ska polisanmäla dig" till en kvinna som sa till denne att "hon pratar bra svenska, så låt henne själv få prata och berätta". Jag bör påpeka att det var personen som fick höra att denne var bra på att prata svenska som hävde ur sig att jag ska polisanmäla dig. Eeeeh? Jaha? Man kan börja undra hur det är ställt egentligen. Detta är ett ganska grovt tecken på att man inte har lärt sig svenskan så bra, när det blir missförstånd på något som någon säger som faktiskt är snällt och positivt sagt.
 
Förra veckan började jag min träning lite smått. Mest för att inte ta ut mig när jag är såååå otränad. Ikväll tänkte jag strax köra ett träningspass och gå ner och skaka lite rumpa i en Zumba.
 
Förra veckan blev det bara två stycken Zumbapass. Denna vecka tänkte jag träna några fler dagar än bara två. Vi får se hur det går som sagt. Jag passade även på att skriva ner mått och vikt, ska bli intressant att få se hur det går om jag inte lyckas förstöra det här nu, nu när jag har blivit så taggad. Jag måste börja göra något åt detta när jag inte är "nöjd" med mig själv. Jag mådde sju gånger bättre för något år sedan när jag tränade konstant, så nu måste jag göra slag i saken för att försöka få må bra igen.
 
Jag måste även bli bättre på att dricka vatten om dagarna, samt även lägga om kosten bättre. Kanske ska man köra lite LCHF vissa dagar? Detta tåls att tänka på... godsakerna har jag tänkt försöka lägga lite på hyllan. Nog för att jag tänker äta något gott någon gång ibland, för det tänker jag unna mig, annars kommer det sluta med att jag vräker i mig godis om jag förbjuder detta. Som sagt allt ska väl ätas med en "måttlighet" + att man ska träna, så då kommer det nog att både gå och bli bra. Hoppas jag i alla fall... :)
 
Den som lever får se... ;)
Bildkälla: http://www.tranahemma.com/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback