Redan fredag...

vart tar dagarna vägen någonstans? Nu är det bara en vecka kvar utav kursen, kan man väl säga. Efter denna vecka som kommer, är det bara tre praktik veckor, sedan är kursen klar. Sedan är det dags för en ny kurs.

Alltså... fasiken va fort tiden går!

Nu ikväll bakade jag några pizza bullar, som jag mumsade på tillsammans med resten av familjen framför kvällens hyrfilm "Dream House". En thriller (själv anser jag att det är en psykologisk thriller) med Daniel Craig, Rachel Weisz och Naomi Wattz. En helt okej rulle, den gick helt klart att se...

Förresten på eftermiddagen idag i skolan fick vi se en film, "En sång för Martin". En riktigt gripande film. Har hört talas om den förut, men jag har aldrig sett den. Den tar upp ett ämne, nämligen Alzheimers, i och med att jag pluggar omvårdnad. Det dyker upp en del tankar, den kan jag rekommendera att se. Usch, tänk att råka ut för det med någon anhörig. Hemska tanke och en hemsk sjukdom är vad det är. Något jag måste förbereda mig för när det är det här jag kommer att jobba med framöver, när jag har pluggat klart, om allt går vägen vill säga.

 

Bildkälla: http://www.desktop4ipad.com/wp-content/uploads/2011/09/dream_house_xlg-500x500.jpg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback