Idun minerals

Idag utökade jag mitt IDUN minerals sortiment här hemma. (Bilder hittas längre ner i inlägget). Tidigare har jag köpt deras foundation, bronzern och concealern. Idag köpte jag duo ögonskuggan "Ormrot", "Silfr" mascaran och IDUNS eye shadow brush. Mascaran gick lös på 199:- vilket kanske låter dyrt vid första anblicken (vilket jag själv först tyckte när jag stod inne på apoteket), men i själva verket är det inte det anser jag nu. Min senaste mascara ifrån Nivea gick ju lös på ca 150:-, då var det bara 7ml i denna mascara flaska, medans IDUN minerals mascara innehåller hela 13ml.

När man köper en valfri IDUN mineral borste får man en borstrengöring på köpet (värde 119 kronor). Därför passade jag på att köpa en eye shadow brush idag. Denna kampanj om borstrengöringen har apoteket just nu som gäller fram den 8 april. Så passa på!

Hittills är jag mycket nöjd med min foundation, bronzern och concealern som jag har köpt ifrån IDUN. Det ger ett fint resultat när jag sminkar mig, dessutom känner jag mig inte spacklad och "ner kletad". Det känns som om min hud verkligen får andas.

IDUN minerals är ett svenskt mineralsmink med vårdande och skyddande egenskaper med 100% högrenande mineraler. Dessutom vet jag att detta smink inte är fyllt med en "massa skit" så som t.ex talk, olja, silikon, parfym, bismuth (som kan finnas i vissa andra märken av mineralsmink) eller parabener, som kan orsaka allergier, utslag m.m. Jag har dessutom känslig hy och tål inte allt som kan finnas i vissa sminkprodukter (även vissa hudprodukter).

Min hy förtjänar det bästa, så varför inte betala några kronor extra för att få ett smink som är bättre än vissa andra produkter som finns ute på marknaden? Men jag måste faktiskt poängtera att vissa IDUN produkter kostar lika mycket som de produkter som är "mindre bra" som finns ute i handeln. Dessutom är IDUN minerals drygt och det håller länge, så i det stora hela så tippar jag på att IDUN minerals blir billigare i längden än det "billigare sminket" som finns ute på markanaden. Så i det stora hela tjänar man i alla fall på att kosta på sig detta smink. Min plan just nu är att köpa någon produkt då och då, för att byta ut mitt smink som jag har hemma just nu. Hade jag haft pengarna så hade jag köpt allt på en gång utav IDUN minerals, men nu blir det att köpa produkterna lite då och då, när jag har råd.

Mitt nästa inköp blir kanske ett läppglans (jag har svårt att välja vilket utav dem, de är så snygga) eller så kanske det blir ett puder? Vi får se lite längre fram...

Tack för ett mycket bra smink, IDUN Minerals.
Och tack för den snygga designen med de konstnärliga tolkningar utav IDUN gudinnan.

Jag hoppas att jag blir lika nöjd med mitt nyinköpta smink ifrån IDUN minerals som jag är utav de IDUN produkterna som jag redan har här hemma. Nu hoppas jag att mascaran är riktigt bra och att ögonskuggan kommer att bli vacker på mig.

 

Dessutom bjöd apoteket på en älgens senapsburk idag om man handlade för minst 200 kronor.
Så det tackar jag och bockar för.




Dessutom fyndade jag detta på Lidl. 150 st sminkservetter för 9,90:-
Som hittat tycker jag, billigt och bra.

Vad hade dessa kostat i en annan affär?
Mycket mer, misstänker jag.

Dessa tänker jag använda tillsammans med borstrengöringen
när jag ska rengöra mina IDUN minerals borstar.



Och till sist, kolla in den snygga designade duoögonskuggan jag köpte.
För håll med mig om att designen är snygg.. Eller hur?



Själv tycker jag att detta ger en snyggare & exklusivare känsla på mitt smink.

Här hittas IDUN Minerals --->
Ta mig vidare till IDUN minerals hemsida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback