Utvärdering av My Moment

Jag har varit testpilot åt Smartson för drickyoghurten My Moment.

My moment är en drickyoghurt som är fylld utav de probiotiska bakterierna: Lavtobacillus acidophilus, Bifidobacterium och L.casei. Dessa bakterier är goda och de konkurrerar ut skadliga bakterier som finns i tjocktarmen. Dessa bakterier kan även förbättra laktosnedbrytningen i tarmen, vilket kan gynna den laktosintoleranta. Denna drickyoghurt finns i smakerna: vanilj, jordgubb och blåbär.

Jag hade lite svårt att få tag i denna produkt, men fick till slut tag på den i sista minuten. I affären där jag hittade den hade de bara smakerna jordgubb och blåbär. Först tänkte jag ta jordgubb men då var det bara en dag kvar innan datumet på de 4 stycken flaskorna skulle gå ut, så då tog jag blåbär istället som hade ett längre utgångsdatum. Detta fick jag inte ångra, då den med blåbär faktiskt var god.

Min kommentar: En god doft, den luktade nästan som godis. Drickyoghurten var mycket smakrik, söt och god med en god blåbärssmak som inte smakade konstgjort, dessutom gav det en eftersmak utav blåbär. Drickyoghurten hade en mycket lätt och tunn konsistens. Dock tycker jag att man borde kunna minska något på sötman på denna produkt, jag tycker att den var lite för söt. Men jag kan helt klart rekommendera den till andra.

Min älsklings kommentar: Yoghurten var mycket söt och god och smakade mycket blåbär. (Jag bör dock tillägga att min älskling påstod att han inte gillade blåbär när jag visade honom flaskan. Men när han testade denna yoghurt slank den ner hur lätt som helst. Så denna fick mycket väl godkänt utav honom).

Mitt betyg: 4 av 5 (pga sötheten).

"- My life, my day, my Moment!"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback