Matförgiftad (av Ikea)

Så som rubriken låter så har jag legat matförgiftad sedan i onsdags. Jag käkade pizzabuffé i Ikeas restaurang, efter ungefär en timme blev jag illamående och fick smärtor i både magen och strax ovanför bröstet. Usch säger jag. Senare under kvällen när jag kom hem blev det att ligga inne på toaletten och spy som en gris. Detta var riktigt hemskt. Igår var jag forfarande dålig, det är inte förrens idag som jag mår bättre.

Jag kommer nog aldrig våga äta Ikeas pizzabuffé igen. Detta blir första och sista gången...

Nu när jag har blivit på bättringsvägen, lär jag försöka kontakta Ikea och upplysa dem om detta samt även höra av mig till Gävle kommuns matförgiftning och smittskyddsinstitut. Så vi får väl se hur det går.

Trots att det är fredag den 13:e så har detta snarare varit min lyckodag när matförgiftningen nu är borta.


Bildkälla: http://www.camillagervide.com


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback