Hälsningskort hos Smartphoto

Häromdagen fick jag hem mina hälsningskort som jag har gjort hos Smartphoto ute på internet. (Se bild längre ner i inlägget).

Smartphoto är en fotobutik på nätet där man kan beställa allt ifrån canvastavlor till fotoböcker, vanliga fotokopior och mycket mer. Klicka på länken för att ta er vidare till Smartphoto ---> www.smartphoto.se

Produkten som jag testade var vanliga fotokort 10,5 x 15 cm som man kan skriva en hälsning på, dessutom ingår det vita kuvert till korten vilket är mycket bra tycker jag. Vill man däremot ha en annan färg på kuverten som matchar korten får man lägga till några kronor extra för det. Det finns 7 olika format som man kan välja på sina kort. Korten kostar 6,50 styck, vilket inte är så farligt när dessa kort dessutom får en personlig touch. Vill man inte ha ett vanligt hälsningskort kan man istället göra dubbelvikta kort, kort med rundade hörn, 4YOU, 2Gether, Bordskort och visitkort.

Mer info om detta hittas här samt för den som är intresserad att göra hälsningskort hos Smartphoto kan ni klicka er vidare här ---> http://www.smartphoto.se/produkter/halsningskort

Hälsningskorten var mycket enkla att göra. Det är bara att följa momenten steg för steg. Det går absolut inte att göra fel. Det är väl bra eller vad säger ni? Man kan även designa korten, vilket det redan finns färdiggjorda designade stilmallar hos Smartphoto att välja mellan. När jag gjorde mina vanliga fotokort hade jag 281 stycken stilmallar att välja mellan. Mycket snygga mallar och det var bra att det fanns många att välja mellan. När man har valt sin stilmall är det bara att välja foto (eventuellt flera foton) att lägga in på sitt hälsningskort.

Tips till andra som gör korten, följ helt enkelt din egen intuition till vad som är snyggt. Försök att matcha med ett snyggt tema, beroende på kortets betydelse t.ex. jul, sommar, födelsedag osv. Det kan helt enkelt inte gå fel anser jag. Dessutom kan man lägga till text på framsidan samt ett hälsningsmeddelande på baksidan utav kortet.

Resultatet blev mycket bra, tycker jag. (Se bild). Det enda som jag blev lite missnöjd med är färgkvalitéten på det lilla kortet på mig själv. Det blev något mörkare i verkligheten än vad som visades på bildskärmen när jag gjorde häslningskortet. Hade jag vetat detta innan hade jag fixat till färgkvalitéten på detta kort själv hemma i datorn. Men det får vara som det är nu. Mina kort blir en sommarhälsning att skicka iväg, först och främst kommer jag att skicka till farmor, mormor och morfar.

 

Dessutom har Smartphoto just nu gratis frakt på alla hälsningskort. Det är väl toppen?!

Erbjudandekoden hittas här på deras hemsida: http://www.smartphoto.se/smartcard2012




Bildkälla: www.smartphoto.se
(Förutom mitt eget kort som jag fotade)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback