Utvärdering del 8 - Canon Legria HF M406 - Foton i olika slags ljuskällor

I denna utvärdering tänkte jag visa upp 4 olika fotografier som jag har tagit med videokameran. Det första är taget utomhus i dagsljus, det andra när det har börjat att skymma ute och de två sista korten är tagna när det är kväll/natt.

Fotografierna är tagna utan stativ och blixt. (Jag var nyfiken att se hur kvaliten blev när jag fotade utomhus vid olika tidpunkter).

Jag måste medge att trots bruset/grynigheten i de två kvälls/natt korten så blev jag riktigt förvånad över det hyffsade resultatet. Med min lilla digitalkamera (Olympus) här hemma klarar jag inte ens av att få detta resultat utan stativ och blixt, då blir korten både suddiga, oskarpa och gryniga. Det går knappt att urskilja vad man har fotat för motiv. Jag blev häpen över att det gick att få ett så "pass klart och fint" fotografi ute i nattmörkret med Canon Legria HF M406, utan stativ och blixt.

Se efter och bedöm vad ni själv tycker angående mina fotografier. Som uttrycket säger: "skönheten ligger i betraktarens ögon". Därmed måste man själv avgöra vad man tycker är bra eller vad som är dåligt. Jag är i varje fall mycket nöjd över vad denna videokamera kunde prestera ang. de två nattkorten, då min vanliga lilla kompakta digitalkamera inte ens klarar av att leverera detsamma under samma förutsättningar.

Sedan att det första fotografiet blev bra i dagsljus är ju inget att hymla med...








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback