Utvärdering del 7 - Canon Legria HF M406 - Test video med bl.a användning av zoom

Nu tänkte jag visa upp en till liten film som jag har skapat med Canon Legria HF M406.

Jag filmade utomhus när det började att skymma ute. Ändå är det riktigt bra bildkvalité och ljus på filmen. Jag är helnöjd med vad denna videokamera kan leverera, trots att Story Creator kan vara lite krånglig ibland, de gånger man ska använda det. Denna gång provade jag ett annat tema i Story Creator som heter Obegränsad. När man använder detta tema, kan man inte printa in text i filmen som jag kunde i det tidigare temat barn och husdjur som jag provade. Jag har inte hittat det, det enda jag kunde lägga till var animationer, som jag testade även denna gång. Jag använde mig utav 5 olika rörliga animationer.

Denna gång har jag använt mig utav Cinema läget och Story Creator samt så har jag zoomat en hel del från och till i filmen. Detta för att testa zoomen och se hur mycket det går att zooma och hur det blir när jag filmar. En till anledning var att prova att filma när det började att skymma ute, just för att få se hur bildkvalité och ljuskällan blev på filmen. Vilket jag blev riktigt förvånad över, hur bra resultat blev.


Mer info om respektive delar som jag har använt mig utav:

Cinemaläget:
Dramatisk svartvitt.

Story Creator:
Tema Obegränsad
Animation nummer 2, 3, 4, 7 och 8.

Videobrowsern Pixela:
Klippte ihop videon.
Lade till musik.
Använde övergången blandat svep.
Lade till text i början och i slutet på filmen.

I det stora hela är jag riktigt nöjd över resultatet. Videokameran levererade bra bildkvalité och ljus, fast att jag filmade när det började att skymma ute och när jag använde filtret dramatisk svartvitt i cinemaläget. Zoomen är riktigt bra, då det är 10x zoom. Bildkvalitén håller måttet trots att jag använder zoomen fullt ut, utan att bilden tappar skärpa, tappar fokus eller blir suddig. Dessutom kommer jag åt motivet väldigt nära när jag står långt bort. Jag är helnöjd!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback