Utvärdering del 6 - Canon Legria HF M406:s fjärrkontroll

En riktigt praktisk produkt som följde med videokameran som jag har testat nu är fjärr/handkontrollen. Den är riktigt, riktigt bra. För att fjärrkontrollen ska fungera måste man rikta den emot videokamerans LCD-pekskärm.

Under tiden som man håller i videokameran kan man via fjärrkontrollen t.ex fotografera, starta filmning samt stoppa filmningen, zooma under tiden som man filmar, komma åt menyer i videokameran mm. Det är riktigt praktiskt måste jag säga, då slipper man "rubba" kameran under filmningen eller när man ska fotografera. Det är lättare att slippa "skakningar", vilket ibland kan uppstå när man trycker på LCD-pekskärmen. (Om man ska använda sig utav någon knapp ifrån pekskärmen).

Något som dessutom är bra, är att fjärrkontrollen är liten och behändig. Jag tog ett foto för att kunna visa upp storleken på fjärrkontrollen när jag håller i den.

Mitt betyg: 5 av 5

Anledningen till mitt höga betyg är för att fjärrkontrollen är liten, behändig, man slipper lättare "skakningar" med videokameran och den är väldigt praktiskt + att man kommer nästan åt alla saker och menyer via den i videokameran.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback