Utvärdering del 5 - Cinema läget med Canon Legria HF M406

Nu kommer jag till en del utav videokameran som jag totalt förälskade mig i, jag är störtförtjust i videokamerans cinemaläge. Vad ska man kalla detta för mån tro? Filter? Men i alla fall Cinema läget har 9 stycken olika filter som man kan använda sig utav när man filmar.

Dessa nio filter är:
  1. Biostandard
  2. Kraftig
  3. Dröm
  4. Kall
  5. Nostalgiskt
  6. Sepia
  7. Gamla filmer
  8. Minne
  9. Dramatisk svartvitt

Cinema läget är väldigt användarvänligt på videokameran. Det är bara att föra knappen till cinemaläget och välja något utav filtrena som visas på LCD pekskärmen och sedan att börja filma. Mina förväntningar blev totalt överraskade med denna funktion. Dessutom är funktionaliteten toppen, för att inte tala om bildkvalitén, den är riktigt bra med denna videokamera.

Cinemaläget

Användarvänlighet: 5 av 5

Förväntningar: 5 av 5

Funktionalitet: 5 av 5

Mitt betyg: 5 av 5


Jag satte dessutom ihop en liten film för att kunna visa er alla därute de nio filtrerna som videokameran har. Här använde jag även den medföljande videobrowsern, för tillklippning, påläggning av text och musik. (Dock är filmen ner komprimerad för att kunna läggas ut på YouTube, så kvalitén blir något sämre).

 

Luta er tillbaka och njut!

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback