Utvärdering del 2 - Canon Legria HF M406:s utformning och design

I detta inlägg tänkte jag presentera vad jag tycker om videokamerans utformning och design i helhet.

Videokameran är snygg och stilren. Den är liten, lätt, smidig och praktisk. Den passar precis i min hand, det känns som att videokameran skulle vara utformad och designad till mig. "Den passar som handen i handsken..."

Start/Stopp knappen kommer jag enkelt åt med tummen när jag håller i kameran. Knappen för AUTO/M/CINEMA läget och även knappen för zoomning, kommer jag lätt åt med mitt pekfinger när jag håller i den. Även powerknappen är lätt tillgänglig. (Så till och med vi kvinnor som har mindre händer kommer åt alla viktiga knappar väldigt lätt och behändigt). Restrerande knappar för t.ex menyer sitter bakom LCD pekskärmen, samt i LCD pekskärmen. Texten i LCD pekskärmen är lätt att läsa, dessutom är skärmen vridbar, vilket är praktiskt om jag själv skulle stå framför videokameran. Det är dessutom toppen att det finns två minneskorts platser i videokameran, batteriet till kameran är dessutom lätt och väldigt litet. Fjärrkontroll och ett pekdon/penna medföljer, riktigt praktiskt. Adaptern till videokameran har dessutom lång sladd, vilket är bra + att den är lätt att få med sig.

Videokameran känns inte det minsta otymplig. Den är lätt att ta och bära med sig när man ska iväg någonstans. Dessa faktorer är mycket positiva ur mitt perspektiv, jag är helnöjd. Användarvänligheten och funktionaliteten är hög på videokamerans design och utförande. Mina förväntningar överraskades rejält här måste jag säga.

Det känns som att Canon har tänkt på många viktiga faktorer, när de har utformat och designat videokameran.

Jag laddar upp en bild, för att kunna visa storleksskillnaden mot min hand, samt vart knapparna på videokameran sitter.


Mitt betyg angånde detta blir helt och hållet: 5 av 5



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback