.:: Utvärdering av God Morgon BIFIDO ::.

 
Då var det dags för mig att skriva en utvärdering om God Morgon BIFIDO mild mango/passionfruit, då jag har varit testpilot åt Smartson och God Morgon BIFIDO.
 
 
Lite kort om produkten:
Mild Mango Passionfruit är en törstsläckande exotisk juice med probiotiska bakterier för magen. Juicen innehåller 100% frukt och inget tillsatt socker (innehåller bara frukternas naturliga sockerarter). Motsvarar juice från 2 kg frukt.
 
 
Mina kommentarer och åsikter om produkten:
Produkten var lätt att hitta i butiken när jag skulle hämta den, dessutom fanns alla sorter hemma. Det är bra när det en juice med probiotiska bakterier, den känns mer "nyttigare". Jag måste dock slå ner lite på att juicen smakar för mycket apelsin, det är inte så mycket smak av mango och passion. Det är en mycket lätt ton av mango och passion. Smaken för övrigt är det inga större fel på och konsistensen är bra, det fanns en del fruktkött i juicen, vilket är positivt. Det är bra att den inte är alltför söt, jag gillar inte för söta juicer. En tanke slog mig om varför juicen kanske smakar mer apelsin, kan det vara för att den inte ska bli alltför söt? För övrigt är det väl direkt inte någon smaksensation och AHA-upplevelse när man dricker denna juice, den är likvärdig med andra juicer som finns ute på marknaden. Juicen är helt klart godkänd och den är god trots allt, så visst kan jag rekommendera den till andra.
 
Förpackningen är bra då det är skruvkork, däremot ur miljösynpunkt är det väl kanske inte lika bra. Men jag gillar när det är skruvkork.
 
Till min stora förvåning var däremot nyponsoppan bortplockad ur sortimentet. Det är riktigt, riktigt tråkigt, då det var min stora favorit av God Morgon BIFIDO. Jag vill ha tillbaka nyponsoppan, då det var den godaste nyponsoppan av alla märken som finns ute på marknaden. Dessutom var det nyponsoppan som jag alltid köpte av, då det var min stora favorit. Det var en produkt som ni hade som var en riktig smaksensation. Finns det någon möjlighet att den kommer att komma tillbaka?
 
Mitt betyg: 3 av 5
 
© Fotograf: Ann-Sofie ©
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback