Utvärdering av Pearl River Bridge - Mushroom Soy

 
Så var det dags att skriva en utvärdering om soyan som jag blev testpilot för. Jag har aldrig provat denna soya tidigare utan jag brukar oftast köpa Icas soya eller Mrs. Chengs mushroom soy. Så det var spännande att få prova något nytt.
 
 
Pearl River Bridge´s soya är väldigt mörk, något tjock med en viss sötma och sälta. Jag provade att ha i den i en kycklinggryta som jag gjorde och det blev väldigt gott måste jag säga. Dessutom fick kycklinggrytan en fin färg av soyan och en god sälta. (Jag har även provat att göra köttfärssås och brunsås på denna soya). Den är säkert även bra att använda när man ska marinera kött eller kyckling, jag tror att jag ska prova det nästa gång. (Samt även till porterstek eller att smaksätta andra såser).
 
 
Ett litet tips från mig: Man bör dock vara försiktig med soyamängden, så att soyan inte tar över smaken på maträtten.
 
Mitt Betyg: 4,5 av 5
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback