Medicinsk yoga

Idag var jag iväg till yogahuset och provade på mediyoga (medicinsk yoga).
 
Jisses, vad trött jag kände mig efteråt (detta fick jag höra kunde bero på stress, att kroppen reagerar på detta vis då). Jag skulle behöva försöka stressa ner. Ikväll känns det dessutom som om min kropp känner både harmoni och ro. Det är en skön känsla, minst sagt.
 
Ärligt talat, så tror jag att jag ska börja gå på detta. Jag anmälde mig faktiskt, kursstarten börjar nästa vecka. Så jag får gå de tisdagar som jag kan helt enkelt. Detta är nog kanske vad min kropp och själ behöver.. en inre ro. Jag får gå några gånger så får jag se hur det hela urartar sig med min kropp. Detta tror jag kommer att bli riktigt bra!
 
"Medicinsk yoga innehåller mjuka, fysiska rörelser, enkla men effektiva andningstekniker, djupavslappning och meditation. Detta skapar en balans på de fysiska, mentala, andliga och emotionella nivåerna genom att avlägsna stopp och blockeringar i underliggande energiflöden i vår kropp. Yogan verkar självläkande och via studier har det visat sig att Medicinsk yoga har positiva effekter på t.ex: ryggproblem, sömnproblem, migrän, högt blodtryck, hjärtproblematik, stressrelaterade besvär så som utmattningssyndrom och kroniska smärttillstånd".
 
För den som vill veta lite mer om medicinsk yoga, gå in hit och läs mer: Mediyoga
 
Bildkälla: Mediyoga
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback