Utvärdering av God Morgon BIFIDO

Jag har varit testpilot åt Smartson och testat God Morgon BIFIDO. Produkten var lätt att hitta hos ICA Maxi och det var ett stort plus att de hade alla fyra smakerna nypon, blåbär, apelsin och äpple hemma. Priset ligger kring 18:90 kronor, vilket känns rätt överenskomligt. De flesta produkter med "god bakteriekultur" ligger kring detta pris. Förpackningen är både snygg och smart, då det är skruvkork på den. Mycket positivt.

Denna gång valde jag blåbärsdrycken (tidigare har jag själv köpt både nypondrycken och apelsinjuicen).

Blåbärsdrycken var en aningen söt i mitt tycke, jag tycker att de borde kunna göra den lite mindre söt. För övrigt var den god och den smakade mycket blåbär.

Då jag tidigare har provat både nypondrycken och apelsinjuicen, så kan jag passa på att ge mitt utlåtande på dessa två smaker också. Nypondrycken är riktigt god och den är inte för söt. Det är den godaste nypondryck som jag har druckit som finns drickfärdig i kyldisken (om man bortser ifrån den som finns i pulverform. Nackdelen då är ju att pulvervarianten inte innehåller någon god bakteriekultur). Likaså apelsinjuicen är kanongod med mycket fruktkött, den är varken för söt eller för "sur/syrlig", riktigt bra. Ett stort plus är att apelsinjuicen består av 100% frukt och inget tillsatt socker.

Jag kommer definitivt att fortsätta att köpa God Morgon BIFIDO.

För Er som inte vet något om denna produkt, så är God Morgon BIFIDO en hälsojuice. Denna hälsojuice innehåller "goda bakterier" så som Bifidobacterium lactis. Om vi t.ex blir sjuka eller stressar så blir våra goda bakterier i magen färre och då hjälper God Morgon BIFIDO till att skapa harmoni och balans. BIFIDO kommer att hålla de mindre goda bakterierna i vår mage under kontroll.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback