Utvärdering av Gevalia Millicano

Idag blir det ännu en utvärdering, då jag har varit testpilot hos Smartson. Denna utvärdering kommer att handla om Gevalia Millicano.

Jag tänkte först skriva lite kortfattad information om snabbkaffet Gevalia Millicano som hittas på Gevalias hemsida, innan jag skriver min egen utvärdering.

"Millicano från Gevalia är en helt ny kaffeupplevelse. Njut av ett snabbkaffe förädlat med fint malda hela bönor - för en extra fyllig och rik smak. Hemligheten bakom den större kaffeupplevelsen är att vi i snabbkaffet även tillsatt mycket fint malda bönor, som adderar smak och arom".



Och nu över till min utvärdering om detta snabbkaffe.

Det finns många sorter utav snabbkaffe i butikerna som inte alls är goda och det brukar vara svårt att hitta ett snabbkaffe som är riktigt gott. Men nu har jag äntligen hittat en ny favorit bland snabbkaffet. Gevalia Millicano är riktigt gott, det är både fylligt, rikt och mustigt och påminner mycket om bryggkaffe i smaken. Detta beror nog på att det är fint malda bönor i detta snabbkaffe, som jag inte har sett i någon annan sort utav snabbkaffe. Detta kaffe är riktigt gott med en skvätt mjölk i. Något jag bör poängtera som man ska tänka på är att man inte ska dricka detta kaffe hett, för är kaffet för hett känner man inte smaken och då går du miste på hela smakupplevelsen. Låter man kaffet få svalna något så kommer den goda, karaktäristiska kaffesmaken fram.

Det är faktiskt väldigt praktiskt att ta med sig detta kaffe när jag jobbar extra ibland, då jobbets automatkaffe inte smakar nåt vidare. Närmare smak utav bryggkaffe än med Millicano tror jag inte att det går att komma med ett snabbkaffe.

Jag kommer fortsättningsvis att köpa detta snabbkaffe, det är bra att ha hemma om t.ex bryggkaffet tar slut eller om man är själv hemma och bara behöver göra iordning en kopp kaffe.

Tack Gevalia för en riktig smakupplevelse bland snabbkaffedjungeln, detta är det godaste snabbkaffet som jag hittills har druckit. Jag rekommenderar varmt detta kaffe vidare för andra.

Av mig får detta kaffe 5 av 5 i betyg.

Jag tänkte även passa på att skriva de övriga familjens kommentarer om detta kaffe.

  • Mamma: "Gott och fylligt, smakar nästan som vanligt bryggkaffe. Det är inte lika blaskigt som andra sorter utav pulverkaffe."

  • Pappa: "Det är riktigt mustigt och gott. Åtgången är inte lika stor som med övriga sorter av snabbkaffe, det räcker längre. Man behöver inte ha i lika mycket kaffepulver utav Millicano som med andra sorter av snabbkaffe. Med andra sorters snabbkaffe måste man ha i en extra sked för att det inte ska smaka alltför blaskigt, vilket man inte behöver med Millicano."

  • Brorsan: "Det smakar nästan som bryggkaffe och det är gott, det gick helt klart att dricka."

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback