Utvärdering av Dr Oetker Pizza Tradizionale

Återigen har jag varit testpilot åt Smartson, denna gång åt Dr Oetker Pizza Tradizionale.

Något jag blev riktigt irriterad över var att pizzan var väldigt svåråtkomlig att få tag i. Jag besökte tre större matbutiker i mitt letande. Två stycken ICA Maxi butiker, de hade enbart pizzasmakerna spenat, mozzarella och salami/pepperoni. Dessa tre smaker föll mig inte på läppen så jag beslöt mig för att leta vidare då Dr Oetkers Tradizionale pizza ska finnas i 7 stycken olika smaker. När jag till slut kom till City Gross så hade de alla 7 pizza sorterna. "Yiihoo" var min första tanke, vilken lycka när jag äntligen fick tag i skink och svamp pizzan.

Lyckan återtogs snabbt till irritation när jag kom fram till kassan, för där framme blev det krångel. Ett krångel utan dess like som jag inte har varit med om tidigare. Kassabiträdeskillen begrundade min Smartsons kupong när jag kom fram till kassan. Han försökte gång på gång att få in kupongen i kassan, utan att lyckas scanna in streckkoden. Allt han fick upp var att varan inte finns. Efter en stund frågade han mig vad jag hade fått tag i kupongen. Han började efter ett tag att få mig att känna det som att jag försökte blåsa honom på en vara i deras affär. Till slut kom det en trevlig tjej som jobbar vid City Gross till undsättning, med hennes hjälp lyckades han att scanna in kupongen utan problem. En ursäkt borde vara det minsta som jag kunde ha fått anser jag, vilket jag inte fick överhuvudtaget. Men nu över till min utvärdering...

Pizzan såg liten ut när jag tog ut den ifrån kartongen, men hade jag ätit upp hela pizzan själv misstänker jag att jag hade blivit riktigt mätt. Jag blev "lagomt mätt" när jag åt upp halva pizzan (jag delade den tillsammans med mamma). Så storleken här hade ingen betydelse kring mättnadskänslan. Designen är snygg, den ser något exklusiv ut. Något som dock var lite annorlunda var att det låg fyra stycken hela skinkbitar uppepå pizzan, vilket jag inte har varit med om tidigare. Smaken på pizzan var god. Tomatsåsen kändes rätt kryddad, så den skulle gärna få vara lite "mildare" enligt mitt tycke. Skinkan var riktigt god och då jag älskar svamp, skulle det gärna kunna få vara lite mer svamp uppepå pizzan än vad det var. Pizzan hade även en krispig botten. Jag måste även tillägga att första anblicken på denna pizza när den var färdig klår alla de andra fryspizzorna som finns ute i handeln. (Se bild).

Priset på pizzan låg kring 24:90 kronor hos City Gross, vilket känns helt okej. Skulle pizzan vara dyrare än så, skulle jag nog inte köpa den.

Dock väljer jag gärna bort de lokala pizzeriorna, jag gillar de djupfrysta pizzorna och hembakad pizza mer. Så, ja, jag kommer definitivt att köpa Dr Oetkers pizza igen. Jag rekommenderar denna pizza varmt.

Mitt betyg: 4 av 5

(Jag drar ner betyget litegrann på grund av "kryddigheten").



 

Jag avslutar med ett "Arrivederci" till alla pizzerior.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback