Tack tant...

Tack, tant från Högskolan som gjorde mig väldigt kluven idag när du ringde till min mobiltelefon. Som ni inte kanske vet så har jag hoppat av programmet som jag gick, dels för att jag redan har avvikit från programmet när jag har bytt bort kurser. Sedan började det krångla när jag hade sökt andra program inför hösten. Sökte även kurser utifall jag inte skulle komma in på något program. Jag kom in på två program, dessa var inte mina förstahandsval, så dessa ville jag inte gå. De jag ville gå blev jag reservplacerade på, kurserna däremot (som jag sökte utifall att) hade dårarna strukit för mig istället. Gissa om att jag blev arg. Så nu slutade det med att jag skrev in mig hos arbetsförmedlingen + en nyanmälan hos a-kassan i torsdags. Men idag, då ringer en tant från högskolan som undrar om jag vill gå hos dem. Jaha? Undrar jag då, på vadå? Ja audiovisuell produktion. Detta program blev jag reservplacerad på, dock hade jag detta som mitt 4:e alternativ. Nu är jag kluven, jag vet inte hur jag ska göra :( Hade hon inte kunnat ringt i torsdags innan jag skrev in mig? Sego, programmet har liksom redan börjat. Jag både vill och inte vill.. vet inte om jag har någon vidare större lust att plugga i 3 år, när jag har pluggat i 2 år och hoppat av. Dessutom vet jag inte hur arbetsmarknaden ser ut när man har pluggat klart audiovisuell? Har man chans att få något jobb? Har man det, så måste man förmodligen flytta.. det lär väl knappast finnas något sånt jobbrelaterat i denna lilla ort. Programmet verkar väldigt roligt i och med att det är ljud och musik. HJÄLP!? Vad ska jag göra?! Jag önskar att jag hade en spåkula där jag kunde se allt i...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback