Författning och bak...

Idag har jag lyckats skriva ihop det jag ska spela in i mina två sista podcast sändningar, det är skönt att ha det avklarat i alla fall, så får jag se när jag tar mig i kragen och spelar in det.

Nyligen körde jag igång med bak, jag skulle nog egentligen ha kört igång med det lite tidigare, i och med vilken hiskelig lång tid det kommer att ta. 1½ timmes jäsning, sedan ska det bökas och bakas ut och rullas, sedan jäsa igen i 30 minuter och efter det in i ugnen i 30 minuter. Jag skulle ha planerat det lite bättre. Men jag hoppas att det kommer att gå bra, det är trots allt nåt nytt jag inte har gett mig på tidigare och framförallt hoppas jag att det kommer att bli gott. Går det inge bra, så skyller jag på receptet ;) Jag kan inte bete mig på nåt annat sätt än att följa det. Men det både ser gott ut och låter gott, hittade receptet inne på Ica Maxi när jag var där: "Brytbröd med örter och citron". Så nu återstår det bara att se hur resultatet kommer att bli....

Jag kan påpeka att filmen jag såg igår som jag länkade en trailer på i föregående inlägg, "Due Date" var riktigt bra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback