Canon Legria HF M406 - Smartson Testpilot

Igår hämtade jag ut ett paket som hade kommit ifrån Smartson Testpilot med posten. Jag har kommit med att få testa och säga vad jag tycker om videokameran "Canon Legria HFM 406". (Och har jag tur så får jag behålla videokameran efter testperioden). Så nu kommer det att filmas en hel del här hemma, jag kommer även att lägga ut mitt test och omdöme här i min blogg.

Dock fick jag bege mig ut på jakt igår efter ett minneskort till kameran, då det inte följde med något sådant, samt så fanns det inte ens något inbyggt minne i videokameran heller (som det brukar kunna finnas i vissa videokameror). Jag måste även bege mig ut på jakt efter ett UV-filter, annars kan det finnas risk att linsen kan bli förstörd på kameran, då det heller inte fanns något sådant med till den i kartongen. Det är lika bra att ta det säkra före det osäkra, innan jag sätter igång och filmar. Det är lättare att rengöra om det kommer damm på UV-filtret istället eller om det skulle vara nån som är klåfingrig och sätter fingret där. "En billig försäkring kan man säga, än att riskera att videokameran kan bli förstörd om olyckan skulle vara framme".

Men jag måste säga att jag vill komma igång så fort som möjligt att börja filma, jag är så förväntansfull! Förväntansfull till max, det ska bli så roligt!

Over and out for now!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback