Utvärdering av Arla kökets thai panna - Smartson Testpilot

Tidigare idag hämtade jag ut Arla kökets thai panna hos Ica Maxi via Smartson testpilot. Ikväll lagade jag något riktigt gott med detta. (Jag skriver det längre ner i detta inlägg).


Jag måste påpeka att Arlas thai panna var suveränt god. Jag ger den 5 stjärnor av 5 möjliga. Det var en riktigt god smak och "lagom hetta" på den. (Jag gillar inte alltför stark mat. Men Arlas thai panna var helt perfekt, den var alldeles "lagom". För den som vill ha det lite starkare och hetare, så är det ju bara att tillägga lite chili). I början när jag provsmakade när jag precis hade haft i smakpastan, så blev det en lite stark eftersmak i halsen. Men när grytan/såsen hade kokat i cirka två minuter så var den starka smaken borta när jag provsmakade nästa gång, så det var alldeles lagom då. (Så jag kan tillägga att det passar för hela familjen). Dessutom är det lätt tillagat. Suveränt! För det är inte alltid som man har ork eller lust att stå i köket i timmar. Arla kökets thai panna kommer jag garanterat att köpa och göra igen!

Nu kommer jag att berätta vad jag lagade med Arla kökets Thai panna.
(Det var riktigt gott och riktigt enkelt att göra).

Jag tog:
400-500 g kycklingfilé
200 g broccoli
1 burk Arla kökets Thai Panna
Persilja

4 portioner ris

1 flaska vitt vin




Jag skar kycklingfilén i strimlor som jag sedan stekte. Efter en liten stund hällde jag ner broccolin som fick steka tillsammans med kycklingen. När detta hade stekts färdigt, hällde jag ner Arla kökets Thai panna i detta som fick kokas i 2 minuter. Sedan strödde jag över lite persilja.


Detta serverades tillsammans med ris och ett glas vitt vin.



Jag kan rekommendera detta starkt till andra. Det var suveränt gott, likaså tyckte de andra tre i familjen detta som fick äta denna goda maträtt. Jag kan även säga att det blev ingenting över när vi hade ätit klart.

Betyg: 5 stjärnor av 5 möjliga.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback