Att ta sig i kragen...

...kan man behöva många gånger. Det är inte alla gånger jag är bra på det, när man varken känner lust eller ork. Men ibland kan jag vara duktig. Som igår, då tog jag mig äntligen i kragen och sydde ihop min duk. Min färdig broderade duk som har legat klar länge. (Dessutom har jag en till duk som ska sys ihop, som är färdigbroderad. När ska jag känna "lust" för att sy ihop den?). Det är ju efter arbetet som är tråkigt, att sy ihop den för hand, det tar tid. Tror det tog runt en närmare 1½ - 2 timmar, då har jag inte räknat ihop tiden för att mäta ut, stryka och nåla ihop kanten. Som också är ett jädra pill och pyssel, plus att lyckas få ihop hörnen riktigt bra, innan man kan börja sy. Det tog också en evinnerlig tid. Men jag är nöjd med resultatet. Så här blev det...



Och Gud nådig den som ens spiller en droppe på denna handgjorda duk, den blir det riktigt synd om. Så ska det sittas att äta vid detta bord, ja då ska den vikas undan, det säger jag bara...

Kommentarer
Postat av: malin

tack :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback