4,5 dl fattigare på blod...

   Idag har jag varit hos blodsugarna, totalt sög de ur mig 4,5 dl blod. Det gick bra tycker jag för att var första gången. Dock rann blodet lite sakta, men sådant kunde tydligen hända första gången med tanke på att kroppen lever sitt eget liv. När jag precis var klar, när hon knippsade av slangen så började jag bli lite yr & illamående. Vilket också var vanligt, med tanke på att blodtrycket sjönk. Då blev jag upphissad med fötterna i luften, det dröjde inte alltför länge förrens jag började må bra igen. Efteråt fick jag fika innan jag gick, så det blev en macka och juice. Det var riktigt gott att få något i magen. Dessutom fick jag min första "blod-pin" och min gåva blev en fin mörkblå rörstrands mugg. Måste säga att jag blev riktigt väl omhändertagen av sköterskan, riktigt trevlig var hon också. Dock tyckte hon att jag såg ut att må riktigt bra och att jag trivdes när jag låg i stolen och inte det minsta nålrädd. (Nä, jag har aldrig varit nålrädd inte ens när jag var liten. Något sådant problem har inte jag, jag vet inte ens hur det känns. Jag är rätt härdad med alla dessa nålar på sjukhus).

Så idag anser jag att jag har gjort dagens goda gärning...



Så varför inte, du kanske ska börja ge blod du också? Man kan ju rent utav rädda livet på någon...

Kommentarer
Postat av: Anonym

skulle vilja ge blod...men jag är sjukt svårstucken och ofta när dom lyckas sticka får dom inge blod så det är bara att börja om från början :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback