Baby Boom...

Idag föder guppyhonan (Nemi, tror jag att hon ska få heta), trodde aldrig att hon skulle kläcka ur sig några ungar. Så många gånger som jag har lagt i henne i födkassen när hon är så tjock. Men idag när jag klev upp ligger det 7 yngel på botten av födkassen. Ioförsig vet jag inte när hon satte igång, så hon kan ha fött fler. Dessutom ligger en "gravid" platy bredvid i andra facket, men hon hann äta upp ett nyfött yngel som simmade upp. Så henne la jag ner i akvariumet igen, tror inte att det är riktigt dags för henne än. Sen kan även guppyn ha hunnit äta nåt yngel eller stånkat ur sig nån i akvariumet. Nyss när jag satt och titta så flyter det ett litet guppy yngel i akvariumet (tror att det var ett sånt) bredvid den andra födkassen där platy bebisarna bor för tillfället. Så den lilla bebben hann jag håva upp och lägga ner hos platy bebisarna =) *Känner mig som dagens räddare i nöden... yihoo* Ha ha. Möjligtvis för den lilla själen kanske... nu slipper den bli uppäten i alla fall, tror inte att vi har så hiskeligt många ställen i akvariumet som de kan gömma sig på. Som sagt vi får se hur många yngel det är kvar när hon har fött klart, för än är hon fortfarande "svart" bak. Så några till lär väl förmodligen komma... =)

13.34
Hmmm...
vi har tydligen 2 guppys som föder, är därför jag ser ett yngel då och då, de blir bara allt fler och fler :P Så nu har jag satt ner henne i födkassen. Om nu det hjälper, hon har väl snart fött klart. Men jag har lyckats att fånga upp några små stackare från akvariumet iaf. Nu får jag hoppas att resten av ynglen i födkassen håller sig på botten och inte är så urbota dumma att de simmar upp och blir uppätna...

Kommentarer
Postat av: malin

ååå Ja vill oxå ha bebbar :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback