Ho ho!

Idag hade en fisk dött i akvariumet.. en utav de nyinköpta fiskarna som vi köpte förra veckan. Vi köpte ju fyra guppyhonor, idag låg en hona stel som en fiskpinne på botten. Åkte till zoo i Falun och lämnade tillbaks den och fick en ny hona, en som är alldeles "blåspräcklig" :) Tjejen på zoo kläckte ur sig att skulle nån mer fisk dö så ville de ha ett vattenprov på vårat vatten...  så att det inte är "vårt" fel att fisken har dött. Eeeh?! Skulle det vara dåligt så skulle väl alla våra fiskar vara döda vid det här laget? Eller? Vi har ju 21 fiskar + 14 yngel :P Sak samma... Idag fick jag syn på ynglet som hoppade ner i akvariumet när jag skulle flytta över dem när de föddes. Tänk att det levde fortfarande =) Dessutom var det 2 stycken små överlevare, så tydligen har jag tappat ner 2 stycken yngel. Jag hoppas att de klarar sig utan att bli uppätna utav de stora firrarna. De har klarat sig i 6 långa dagar, så nog ska väl mina små robinssons överleva resten av uppväxten i akvariedjungeln bland rovdjuren. Jag hoppas det iaf =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback