Onsdag...

Idag är jag trött, fast inte lika trött som igår. Då kände jag mig som en klubbad säl. Igår då vaknade jag före 6, innan klockan ringde, då var jag klarpigg. Men tänkte att det är lika bra att jag sover nån timme till, men det skulle jag nog inte ha gjort. Efter det var jag som en klubbad säl, låg och stängde av klockan hela tiden. Slutade med att jag kom upp i 10 tiden. Så jag skulle ha gått upp när jag var klarpigg, tillsammans med älsklingen. Sedan orkade jag inte med någonting igår. Dessutom är jag lite snorig, kanske har något med det att göra? Jag hoppas att jag inte blir sämre iaf. Jag orkade till slut dra en snabbsväng till Falun och kolla vad de hade för gitarrer. Där såg jag 3 stycken som jag kan tänka mig... ååååh ännu mer beslutsångest, jag gillar inte sånt. Slutade med att jag gick ut därifrån, jag vill nog helst tänka litegrann. Jag vill inte förhasta mig och bara ta någon, det är trots allt en del pengar det handlar om. Jag vill känna mig någorlunda säker så att jag inte ångrar mig sen. Sedan var det bara att åka hemöver, då var klockan mycket.

Idag kommer lillbror hit efter jobbet =) Vi ska gå till musikaffären här i denna stad och kika... (igen, blir det ju för min del). Jag ska se till att kika en extra gång här också. Den jag egentligen vill ha, den blir det nog inte med tanke på att den är halvaukustisk. Frågan är om det är någon idé, jag kommer förmodligen inte att koppla in den i någon förstärkare. Och för det andra äger jag ännu inte någon förstärkare heller. Då kommer bara micken och det som sitter i den, sno en massa utrymme så att det blir sämre ljud när man spelar. Dessutom fick jag reda på att, är en gitarr målad i en färg och sedan lackad uppepå det, så blir det även sämre ljud. Dessutom är det en liten kropp på den gitarren, (vilket är rätt smidigt, den blir ännu mer lättspelad) men även det ger sämre ljud. Då kan jag lika gärna kasta ut de pengarna som den gitarren kostar och få en riktigt mycket bättre aukustisk gitarr. Ja du ser vad lite man kan. Så nu gäller det att suga på karamellen och försöka att bestämma sig för vilken man egentligen ska köpa...

Nu strax tänkte jag sätta mig ner och kika på Desperate Housewifes som jag spelade in igår. Fastnade framför datorn och spelade WOW med brorsan igår. Sedan tänkte jag hinna med att städa lite och åka iväg och handla. Idag blir det tacos på matmenyn =) Kanske brorsan vill stanna kvar och äta här innan han åker hem sen? Men det är upp till honom...

Kommentarer
Postat av: MALIN

haha nog är jag feg alltid ;P



ne jag skulle ju till rusta å kolla efter julgardiner men jag kom aldrig dit haha får bli en annan dag kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback