Rabarberpaj (4 port)


Smuldeg:
  • 3 ½ dl vetemjöl
  • 1 dl kokos
  • 1 dl socker
  • 150 g margarin


Gör så här:

Skär rabarbern i ½ cm tjocka skivor och lägg i en ugnssäker form. Strö över potatismjöl och socker. (Minskade ytterst lite på sockret här. Dock inte alltför mycket, vill inte ha en för syrlig/sur paj).


Gör smuldegen: Blanda mjöl, socker och kokos. Tillsätt margarinet skuret i mindre bitar. Finfördela margarinet med händerna till en grynig massa. Fördela den jämnt över rabarbern. (Jag minskade en aning på margarinet, fast det där känner man ju själv hur man vill ha det + att jag struntade i sockret i smuldegen. Däremot så gjorde jag så här istället: När jag hade fördelat ut smuldegen över rabarbern hade jag över en massa pärlsocker istället, det blir alldeles så där knaprigt gott då =) )

 

Grädda mitt i ugnen i 225 grader i ca 20 minuter. Servera med grädde, vaniljsås, vaniljvisp eller vaniljglass.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback