Vad har hänt?

Ja det kan man undra. Jag kom i säng klockan sex imorse, vet inte om jag har vänt på dygnet totalt. Jag var inte ett dugg trött. Förvisso satt jag och spelade med brorsan. De senaste dagarna har jag haft problem att somna om nätterna. Jag måste försöka att somna i någorlunda rätt tid hädanefter, men det är svårt. Jag kan inte direkt påstå att det har något att göra med att darlingen är borta heller. De sista dagarna han var hemma, innan han åkte ner till familjen och släkten, så hade jag också problem att somna. Jag vet inte vad det är? Jag vet att en av dagarna så gick jag ut till vardagsrummet och tittade på film, för jag trodde att jag skulle lyckas bli trött när jag la mig ner och tittade. Jag brukar annars ha en benägenhet att somna när jag ligger ner och tittar på film. Men tror ni att jag blev trött? Nej. Jag såg klart hela filmen, gick sedan in och la mig igen hos älsklingen som låg och sussade så sött. Då var nog klockan runt 2-halv 3 på natten, sedan låg man där i sängen klarvaken. Men till slut lyckades jag att somna. Och nu tar det ännu längre tid. Som jag sa tidigare igår/imorse gick jag och la mig klockan sex, inte var jag trött. Dagen innan det gick jag och la mig 5 på morgonen. Jag ska försöka att ta mig i säng tidigare ikväll, men vi får se hur det går med det.

Så det här med julkänslan.. vart är den? Det känns inte som att det är julafton om 2 dagar. Det är inte direkt som när man var liten, när man satt och längtade och tyckte att det var så långt kvar. Ja, man börjar väl bli gammal kanske?! :P 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback