Härliga pissiga måndag...

Måndag, härlig för mig, jag går fortfarande hemma och lullar. Letar lite jobb och så, men fan va svårt det är att få nåt =( Pissig är den även för mig idag, det är sånt regnigt och grått väder ute idag. Fy bubblan. Klockan har tickat iväg allför fort idag, vet inte vart den har tagit vägen. Jag klev upp 6.30, strax innan älsklingen åkte till jobbet. Åt frukost, satt en vända vid datorn, satt i 45 minuters telefonkö hos a-kassa (man kan verkligen bli frustrerad). Sedan var jag iväg och inhandlade resten inför baket idag (bakar bröd, ett "2 dagars", jag gjorde iordning halva degen igår). Ja sedan började jag med degen till mitt bröd. Har nyss ätit, gjorde mig en god omelett med champinjoner, paprika, tomat och fetaost =) Och nu sitter jag här och uppdaterar.

Känns som att det är så mycket jag ska hinna och klockan bara rusar iväg. Väntar på att brödet ska jäsa klart, det skulle jäsa i 2 "härliga" timmar. Ska försöka hinna städa lite här hemma också, även måla en kruka. Men krukan blir åsidosatt hela tiden, jag hinner ju aldrig och ändå är jag arbetslös =(

I lördags var jag, mamma och stefan till Insjön, på insjödagen. Där spelade Brolle =) Det var riktigt nice att få se honom uppträda, jag tycker han är himla bra. Mest gillar jag hans gamla hits och när han sätter igång och spelar Elvis och Johnny Cash. Igår var vi ut till Sundborn och hälsade på. Jag fick mitt hår toppat, äntligen, det har verkligen skrikit efter det. Sedan plockade jag och älsklingen hallon, men mitt upp i allt så började det regna. Vid hemgång så drar älsklingen ut mig i skogen mitt i spöregnet för att titta lite efter svamp. Varken jag eller han är några svampexperter, man kan ju ingenting. Vi lyckades i alla fall få tag i 2 smörsoppar, resten var bara oätlig svamp visade det sig.. ha ha. Det blev bara en snabbvisit, för sedan såg man ut som en genomblöt hund. (Det var faktiskt morfar "den store svampexperten" som gick igenom de ynka svamparna vi hittade och konstaterade vad det var). Dessutom plockade älsklingen med sig ett akvarium hem ifrån mina föräldrar. Ett akvarium som har stått tomt i flera år, som lillebrorsan har haft en sköldpadda i. Så nu är väl älsklingen glad, han har tjatat efter fiskar. Vi ska bara kolla så att akvariumet fortfarande är tätt, förmodligen är det de. Men man vet ju aldrig? Sedan får vi börja införskaffa lite firrar... =)

Igår sa älsklingen att han ville att vi skulle ut imorgon (idag) och leta efter svamp ute i skogen. Jag hoppas för min själ att han ställer in det. Jag känner verkligen inte för att klafsa runt i skogen i pissblöt mossa och i regnväder. Jag tror knappast att vädret hinner ändra sig under några timmar framöver, det känns inte som det i alla fall. Men vem vet?


Nej, nu måste jag börja avrunda om jag ska få någonting gjort här hemma...




...Brolle, i Insjön...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback