Grått och trist...

både vädret och mitt mående. Kan någon ta mig härifrån?

Kokar lingonsylt just nu och det luktar faktiskt gott när man står ovanför kastrullen. Jag hann aldrig koka sylt igår. Tiden bara rann iväg när jag var iväg och handlade. Plus att jag fick springa till zoo 2 ggr och handla saker. Jag fick köpa en till "bebiskasse" till fiskarna. Några av de "dumma" ynglen simmade upp till de stora fiskarna. Tror att nån råkade bli uppäten, vet faktiskt inte? Det var tur att jag stoppade i lite växter hos de stora fiskarna i födkassen, såg att några av ynglen gömde sig i dem när de simmade upp =) Annars så var det rätt många yngel som låg i botten och vägrade simma upp. Däremot så var det några yngel som inte klarade sig, som redan var döda. Det var ett himla pill att försöka få över de små till den andra "plastbaljan", (vill ha några kvar iaf, är ju en till som är på väg att föda. Men henne har jag släppt ut igen, tror inte att det är riktigt dags än). Nåt yngel råkade hoppa ner i akvariumet när jag skulle flytta över den, den hoppade rätt ut ur håven när jag precis skulle ha ner den i "plastbaljan". Men jag tror att den fortfarande lever =) Igår såg jag att den hade gömt sig under min lilla glas bläckfisk på "krukhemmet" i akvariumet. Men idag har jag inte sett ryken av den än så länge. De är så små och söta, de små bebisarna. Tror jag räknade sammanlagt att det blev runt 23 st, men till överföringen blev det allt som allt runt 12-15 st. Jag hoppas att alla jag "räddade" kommer att klara sig, ska bli så spännande att se om det kommer att bli olika färger på fiskarna eller om de kommer att få samma färger. Nu står vi i valet och kvalet om vi ska köpa ett till akvarium för att ha fiskbebisar i eller så ska vi ha dem i födkassen ett tag. De har ju nämligen kampanj på ett 60 liters akvarium med tillbehör för 499 kr, men då är frågan vart man ska få plats med det. Såg ett litet 19 liters akvarium med tillbehör, men de skulle ha 500 spänn för den, så ja, jag vet inte vad man ska göra?

Sen tog ju lingonrensningen tid igår också. (Lingonsylten är klar nu iaf =) Det blev 4 burkar lingonsylt. Riktigt god blev den, måste säga att det är godare med hemlagade saker än de man köper i affären. Helt klart!)

Nej, undra om jag ska hoppa in i duschen och tvaga mig... Tjing tjing!

"uppdaterar med en bild på hur inredningen ser ut nu..."



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback