Underbara Härliga Måndag... not...

Nu har man äntligen ätit lite och fått nåt i magen. Idag lagade jag maten... det blev den där "italienska pastasåsen". Jag kände sånt sug efter den, det var så länge sen jag gjorde den. Idag var arbetskompisen tillbaka, är så skönt att det är som vanligt igen på jobbet nu.

Vad har helgen erbjudit mig? Inte så mycket egentligen. Fredagen blev jag dålig, det var nätt och jämt att jag pallade med att jobba hela dagen. Men jag lyckades. För den delen "The candy for my eye" pratade med mig. Det var väl min höjdpunkt på arbetsdagen. Men det han sa va väl kanske mindre trevligt för honom dock, så det var mindre kul. Men som sagt, så fort jag kom hem efter jobbet så gick jag och la mig. Jag hann med och se 2 avsnitt av underbara serien "Kyle XY". Sen däckade jag, sov från kl 18 till kl 7 på lördagsmorgonen. Så då kan du kanske förstå att jag inte mådde bra? Ioförsig blev jag väckt 22.30 av att Stefan ringde. Men när vi hade pratat klart så somnade jag om igen. Dagen därpå så mådde jag faktiskt mycket bättre. Antar att det var sömnen som gjorde susen =) Lördagen blev lugn. Mot kvällen gick jag och Madde på bio. Vi tänkte först gå och se "Hostel part 2", men det slutade med att vi valde "The Bourne Ultimatum" istället. Och det är väl tack vare att vi frågade den unga biokillen om råd. Och jag ångrar verkligen inte valet! OMG.. snacka om suveränt bra film. Det är den bästa filmen jag har sett på väldigt länge. Den var bättre än första och den andra filmen. Så den rekommenderar jag er att verkligen se. Söndagen sov jag länge, rätt skönt att få göra det nån gång. Kände sedan sug efter att baka och nåt där äpplen skulle ingå. Ville heller inte gör nåt av det gamla vanliga som man brukar göra, så jag satt ute på nätet och letade recept bra länge tills jag hittade "Äppel och kanelmuffins med crumble". Det lät gott iaf =) Senare mot kvällssidan åkte jag och hälsade på Stefan, satt och tittade på film. Sen fick han bli min "försökskanin" med att provsmaka det jag hade bakat före mig. Men tydligen var det gott iaf och tur var väl det. Jo goda var de faktiskt, jag gillade det. Mamma hade tydligen tagit med sig till jobbet också, till henne och jobbarkompisen. Och hon hade gillat mina muffins skarpt. Så jag lär ju kunna baka iaf =) Jag ska lägga ut receptet lite senare här, om nån känner för att de vill prova att göra dem... Nä nu ska jag käka lite Vienetta, sedan ska jag rulla fram till soffan tror jag och vila lite. Tjollahopp!!

Dagens guldkorn: Är nog kommentaren jag fick av en särskild kille idag: "Kan du inte passa på och damma av Janne litegrann också, han börjar bli så gammal..." det tyckte jag va rätt roligt... =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback