Those things I´ll never say...

3:40
Kom innanför dörren för en liten stund sen, är inte så hiskeligt trött, så jag bloggar en liten vända innan jag går och lägger mig. Ska ta och komma med lite uppdateringar från fredagen. Hade kul nere på stan iaf =) Uppträdandet med Lasse Lindh var bra som polaren min tog med mig ner på =) Det är nåt särskilt med killar som spelar gitarr. Det är "sexigt", fast ioförsig så gäller det ju inte vem som helst. När den spelningen till slut var klar så tog vi oss en promenix, slutade med att vi hamnade inne på donken och åt lite.

Det var då det började... Då kom det in en rätt ung kille, satt nåt bord ifrån oss. Varpå min kompis säger:
-Men han var ju snygg.
-Jo han ser bra ut, svarade jag.
Han var väl dock bra på arselet, för han tryckte och pressade in maten i käften. (Och nu såg jag bilden framför mig på Hacke Hackspett när han står i kylskåpet och har fulla munnen och kinderna full med Gooseberrypie. Det var en bra jämförelse på killen på Donken *hehe*). Ja ja, men åter till saken... vi satt och skämtade och pratade ett bra tag. Och sen river min kompis av en bit av servetten och börjar skriva på den. Få se vad skrev hon? Det var nåt med: Har du lust att ta en fika? Ring mig... och sen skrev hon sitt mobilnummer. Det hela började väl mest som ett skämt. Varpå jag säger:
-Men gå fram och ge honom lappen.
-Nej, men det kan jag väl inte göra? Han är ju så ung, säger hon.
-Jo det kan du väl. Han är ung, och vi ser ju yngre ut än vad vi är, menar jag.
Sen bollar vi det där fram och tillbaka ett bra tag.
-Men jag kan ju gå fram och ge "vakten" lappen, som i sin tur ger honom den sen när killen går ut, säger hon.
-Jo jo, tänk om han ger den till fel person eller så kanske vakten tar lappen själv?
sa jag. Det skulle väl se ut det. Så kanske du tror att det är han som ringer (om han gör det) och sen när du går dit och ska träffa honom så sitter den "gamla vakten" där och väntar på en het dejt med dig.. =)
Slutade med att hon inte gav vakten lappen. Sen reser sig denna unga kille upp och traskar ut.
-Ja men ska vi följa efter? Jo kom vi går, säger kompisen. Vi reser oss upp och är på väg ut. Då ser jag Robban i dörren på väg in, så jag skyndade mig dit. Jag hejjar på Robban och flyger på honom och ger honom en kram. Min kompis såg lite halvt frågande ut, och när vi sedan går därifrån så skyndar jag mig att förklara att Robban är min kusin. Och då går det upp ett ljus för kompisen.
-Ja jag funderade just varför du fick så bråttom ut.
Men men, återigen till min kompis inspanade ragg ;) Så ser vi honom några meter framför oss.
-Jo men skynda dig nu då. Spring fram och tryck ner lappen i bakfickan, säger jag.
-Det kan jag väl inte, tröjjan hänger ju ner. Dessutom går han ju och pratar i mobilen.
Ja ja, vi fortsätter gå efter honom ett tag, och han går raka spåret in till Engelska puben. Tjejkompisen funderade först på om vi skulle gå in efter, men vi gjorde inte det. Vi stod kvar ett litet tag utanför. Då ser jag 2 ännu yngre killar som sitter i trappen vid backen nerför.
-Men gå fram och ge dom din lapp då? Vet du, är de små får man ta två, säger jag och skrattar. Sen efter en stund kommer Fati förbi och hejjar och börjar prata på. Och då viskar jag till henne:
-Ge honom lappen, han går säkert in och lämnar den till honom. Varpå hon gör det och förklarar hur killen ser ut och pekar ut honom. Fati tar lappen och spatserar rätt in på puben. Varpå tjejkompisen säger:
-Nu drar vi. Så vi rusar därifrån med en väldig fart. Men vad vi skrattar. Kanske är lite fjortisbeteende.. men so what? Sen drar vi iväg till bilen och jag följer med henne hem. Det var kul att äntligen få komma hem dit och se hur hon har det. Satt där hemma en stund...

Men men, så till lördagen... slutade med att jag åker från Borlänge och till Falun. Springer in en vända till Willys och sedan åker till ÖB. Då ringer Annelie när jag är där, så jag åker en sväng bort till Hosjö. Plockar upp henne och hon följer med mig "hem". Jag tonar håret... så nu är jag rödbrun i skallen. Vi pratar om ditten och datten. Sen när jag skjutsar hem henne mot kvällssidan så följer jag med upp. Men vi blir inte så långvariga, för det slutar med att vi drar till Korsnäs. Där är hennes sambo hemma hos några bekanta. Så där blir vi kvar bra länge. Dock dricker ju de flesta och jag körde ju bil. Men so what? Efter ett tag vill en av de hem till Kniva, så han tjatar bra länge på mig om jag orkar skjutsa eller om han ska beställa taxi. Så till slut skjutsar jag honom till Kniva, men jag fick sällskap i bilen så att jag slapp åka själv med honom. Men på den korta biten så tjänade jag ca 200 spänn så det var inte illa =) Strax före 2 på natten, så börjar folk bli hungriga, så då drog vi ner till donken. Och då kom man lagomt ner till två när krogarna stängde med tanke på att vissa segade sig =( Så när man väl kom till donken så var ju halva Faluns befolkning inne där.. så det var mindre trevligt. Mest bara fulla idioter... Och härifrån avslutar jag med att berätta om kvällens händelser.


konsert
Sätter in denna bild som är tagen på fredagen nere på stan.
Dock blev detta inge bra kort, därför har jag gjort den liten i bloggen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback