Årets första blogg

Ja nu var det ett tag sen jag skrev nåt här. Jag har varken haft tid eller ork. Jag har broderat alldeles för mycket (och mer blir det). Sedan har jag hunnit med att spela lite granna ute på nätet.

Men nu har 3 broderier blivit klara. 1 mindre tavla till farmor och ett handgjort och broderat födelsedagskort. På söndag fyller hon år, så jag har broderat för fulla muggar. Den 3:e grejjen jag broderade var en ursöt och gullig liten tavla.

Annars idag blev det en tripp till både Kupolen, ÖB och ICA Maxi, blev mest bara småkraffs jag handlade. Sedan blev det lite undanstädning utav julen, hann nästan klart, för att jag blev fast i decoupage. Det blev så snyggt det jag gjorde. Om man nu får bli det över egna saker man gör? *hihi* Fixade iordning en blomkruka, slutade med att den blev vit med 2 änglar, och övre kanten blev det en "guld krussidullsrand", snygg blev den iaf. I krukan planterade jag en liten fredskalla.

Annars ikväll har jag tittat på film, "Flyboys". Ruskigt bra film, verklighetsbaserad är den också. Den kan jag varmt rekommendera. Flygplansfilm med lite krig, det fanns till och med plats för lite kärlek i den också. Och det är ju ett extra plus när det finns ögongodis med i filmen... *ler* Till det blev det lite baguetter med skagen, salta kex med ost och vindruvor.. *mums*

Få se om jag drar ut lite kort sen på mina verk jag gjorde klart idag...

Nu ska det avrundas här... bye bye, äppelpaj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback