Änglar... finns dom?

Ja här hemma hos mig iaf om jag ska tro på en särskild chefs ord idag som jag fick höra. För jag har faktiskt hittat några ängla tofflor här hemma hos mig. Så ska jag tro på honom, så har jag ibland änglar på besök. Ni fattar nog inte alls vad jag surrar om? Det hela började så här... idag när jag och arbetspolaren var och städade på ett utav våra ställen, så stod chefen där vid kopiatorn. När vi går förbi, så utbrister min arbetskamrat:
-Titta vilka dammråttor som har kommit fram där inunder... (ungefär bredvid kopiatorn).
Varvid chefen på detta ställe säger:
-Ni ska inte känna nått dåligt samvete för det, det betyder ju att det finns änglar här.
(Först såg vi ut som ett par frågetecken, medan han sedan fortsätter...)
-Ja det ("damråttorna alltså") är ju ängla tofflor...

En rätt gullig och fin jämförelse i alla fall istället för att säga dammråttor. Jag har faktiskt aldrig hört det förut. Denna chef hade fått höra det i kyrkan förut...

Annars idag... ja efter jobbet så har jag återigen bakat. Idag blev det kokosrutor (förväxla nu inte dessa kokosrutor med kärleksmums/moccarutor, för det är inte sånna jag har bakat. Dessa kokosrutor är ljusa, själva "kaksmeten" består bl.a utav kokos och tropisk juice. Och glasyren är vit. Och rutorna garneras med riven citron. Glasyren påminner lite om morotskakans glasyr). Mer då? Jo jag har även gjort havreflarn. Nu undrar ni kanske varför jag har en sådan bakmani, när det är 3:e dagen på raken som jag bakar. Men faktiskt så finns det en "baktanke" med det hela. Ni kan säkert lista ut vad det är? Nä nu ska jag ta och avrunda....

Hej hej, från lilla mej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback