.:: Amigurumi Lejon ::.

 
Och så har jag lyckats att få ihop en till virkad sak, nu när jag försöker att lära mig virka. Detta är min 2:a virkade sak. Ett amigurumi lejon. 
 
Mönster på detta lejon finns att ta del av i boken: "Virka glada amigurumis" - Mia Bengtsson.
 
När jag bläddrade i boken och såg den, så tänkte jag att detta söta lilla lejon måste jag virka till min lilla prins. I samma veva undrade jag även om jag hade tagit mig vatten över huvudet då det står att det är medel som svårighetsgrad. Jag har haft små stunder då jag har fastnat i virkarbetet men skam den som ger sig. Jag måste säga att jag blev riktigt nöjd med slutresultatet.
 
Samtidigt kan jag passa på att säga att jag använde virknål 5 och det gick åt 2 stycken gula nystan och 1 brunt nystan med Mollygarn. Sedan tog jag lite svart och vitt garn som jag broderade som ögon på lejonet (då min son bara är 8 månader så vill jag vara på den säkra sidan).
 
 
❤ Detta får bli en julklapp till lillprinsen 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback