Granola Bandola

Har nyss plockat ut en plåt "Granola" ur Jons ugn. Nu ska den svalna så att jag kan ha i de restrerande sista sakerna som ska i. Det ska bli spännande att få smaka på resultatet sen, hur det blev. Jag har aldrig gjort det tidigare, samt så ändrade jag även lite i receptet och plockade bort en del samt hade i lite annat. För er som inte vet vad Granola är så är det en müsli, så kommer denna sats att bli god, så kommer den att få heta Fias Granola... he he. Visst jag har gjort müsli en gång tidigare, förra veckan, på begäran av min pojkvän. En müsli som svärmor brukar göra, som jag tydligen lyckades med och som blev god. Nu återstår det att se om denna müsli kommer att bli lika god eller om det är första och sista gången som jag kommer att göra denna. "Peppar, peppar, ta i trä". Blev den bra, så hivar jag ut receptet här... *så håll alla tummar och tår nu*.

Samt får jag även skatta mig lycklig att jag mår bättre idag :) Hade en satikens mensvärk och huvudvärk igår, förmodligen var jag även irriterad :P Men idag är det toppen, har än så länge sluppit värken. Jag får väl även här också säga: "Peppar, peppar, ta i trä" och hoppas att den inte kommer senare.

Nu funderar jag på om man skulle ha hunnit med en sväng Zumba innan älsklingen slutar jobbet, kanske Zinga hakar på eller så kommer hon att gömma sig under bordet när elefanten kommer att börja dansa fram och åter i vardagsrummet. Nu måste jag försöka ta tag i träningen igen, jag har slappat till nu ett tag plus börjat äta en massa gotta, så nu är det dags att försöka dansa av sig kalorierna ifrån kroppen innan de fastnar där för gott...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback