Måndag...

Ny "härlig" vecka.. eller härlig och härlig, vet jag väl inte precis, det återstår att se. Igår gjorde jag och älsklingen rent i akvariumet. Efter det gick vi ner till zoo. Och som jag befarade var ju så klart räkorna slut där. Troligen skulle de få in nya Amanoräkar på tisdag, så det får bli en titt ner dit då. Frågan är bara hur många räkor man ska köpa till akvariumet eller akvariumena :P Räkorna är billigare just nu än i vanliga fall... det skulle vara rätt käckt med några räkor som vandrar runt i akvariumet =) Jag läste lite som hastigast att är de för några så kan de sitta och gömma sig, så att man knappt ser till dem, utan de kommer bara fram när de "måste" äta. Så då kanske det räcker att bara köpa till ett akvarium. Men det skulle även vara bra att ha några i yngelakvariumet, så att de kan äta upp överblivet käk som ligger nere på botten. Här kommer en bild på en sådan snygging =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback