God Morgon!

Jag klev upp 6.30 idag, åt frukost med älsklingen innan han åkte till jobbet. Sedan gick jag och la mig igen och läste ut  min bok. Det tog mig ca 2 dagar att läsa ut den. Den var riktigt bra. Tänkte skriva vad den handlade om och jag kan varmt rekommendera den. Men gillar man inte Margit Sandemo, då kan man sluta läsa nu.... =P


Margit Sandemo


Vargens lilla lamm - Margit Sandemo

   Herr Svante hade fem döttrar, den ena vackrare än den andra. Men döttrarna var också hans enda rikedom. Kejsarens många krigar hade kostat mycket och nöden stod för dörren. Något måste göras! Varför inte använda de giftasvuxna döttrarna? En ordentlig hemgift skulle inte skada...

Så en dag inviteras det till gästabud och firarna kommer från när och fjärran. De mörka och mystiska Strelka-bröderna, furst Radagais och prins Barim, kom också. Alla har hört om Strelka-slottet - en bortglömd trollborg i en dyster skog. Många har dött på oförklarligt sätt, och onda tungor säger att Radagais dödade sin första hustru...

Men dessa rykten är inte värre än att herr Svante önskar dem välkomna. Godset är i stort behov av renovering. Är det någon som ser hur illa det står till? Strelka-bröderna gör det, och de kommer med sitt bud: Svante får guld och klingande mynt i utbyte för två av sina vackra döttrar! Den ena gråter av förtvivlan, den andre finner sig i sitt öde. Så ger de sig iväg på den långa resan till trollslottet i skogen, där både levande och döda bär på farliga hemligheter....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback