Kladdkakemuffins dag... :)

Idag har jag bakat kladdkakemuffins för första gången... tänkte prova, det lät så smarrigt! Och jag kan lova dig att det var sååå gudomligt gott! =)

Så jag tänkte vara snäll och dela med mig utav receptet =) Så här kommer det:



Kladdkakemuffins

Ca: 15 st

2 ägg
3 dl socker
1 1/2 dl mjöl
4 msk kakao
1 krm salt
1 dl flytande margarin
1/2 tsk bakpulver

Vispa ägg och socker pösigt.

Blanda mjöl, kakao, salt och bakpulver och rör ner det i äggvispet.
Tillsätt sist det flytande margarinet.
Rör till en jämn smet.

Fördela i små muffinsformar.

Grädda i 225°C varm ugn i ca 10 min.


kladdkakemuffin



Smaklig kladdsmaskens :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Mmmm..låter smaskens!!

Det receptet måste jag prova!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback